tirsdag den 17. maj 2016

Grøntsags opbevaring

Førhen opbevarede jeg bare grønt i de indpakninger de nu engang var i når jeg købte det.. Men oplevede så også at grøntsagerne hurtigt blev dårlige, og jeg ikke nåede at få dem brugt og dermed ofte smed halve poser med gulerødder ud fordi de var blevet slatne ig kedelige og at jeg aldrig nåede at bruge broccolien inden den blev gullig .

Så begyndte jeg at putte det i fryseposer, hvilket jo fungerede fint. Grøntsagerne kunne holde meget længere .. Men mit køleskab lignede jo mildest takt et plastic mareridt .. 
Så godt nok havde jeg mindsket madspild men det der med alle de fryseposer - som jeg dig godt kunne finde på at genbruge var stadig en dårlig plan både for økonomien og for miljøet .. Og det fyldte jo hele køleskabet og var ganske enkelt en anelse upraktisk.


Nu er jeg så kommet frem til en løsning der virkelig fungere på alle niveauer .. 

 

Havde jo viktualie rummet fyldt op med gamle glas fra diverse ting. Og de kan jo bruges.
Og ikke nok med at grænser holder sig frisk og lækkert det skaber også et overblik.

Købte desuden 2 smarte beholdere i super Brugsen med vacum effekt ( dem der ses bagerst i venstre hjørne) De perfekte til salat feks .

Så da vi handlede ind til denne uges madplan skrællede jeg gulerødder puttede nogen hele i et glas og nogle blev skåret i tern, nemt til lige at hælde over salaten og hvidkål blev hakket, blomkål blev delt i buketter, store til at kunne dampes og små buketter til salaten. Og nej det tog ik hele dagen, gjorde det bare live i mens jeg alligevel lige ordnede aftensmaden.

For kender i ikke godt det med at salaten bliver den samme kedelige fordi man egentlig ik gider til at skrælle gulerødder og netop derfor er det også dem der ligger tilbage og bliver slatne.

Win win løsning for både øjet, overblikket, økonomien og miljøet .. 👏🏻 jeg er fan .. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar